7 LinkedIn profieltips om klanten aan te trekken!

Visitekaartje

Om maar met de deur in huis te vallen; is jouw LinkedIn profiel een visitekaartje voor jouw bedrijf? Trek je er klanten mee aan of is het een cv? Als jij een paar tips kan gebruiken, lees dan vooral verder!

Stel je voor: op een feestje heeft iemand jou als coach of therapeut aanbevolen. “Zoek haar maar eens op, ik ben echt heel tevreden over de behandeling. Ik was in een paar maanden van mijn klachten af!”. Dat is toch mooi als mensen dat over jou zeggen. Mond-op-mond reclame werkt immers nog steeds geweldig.

Thuis wordt de iPad erbij gepakt en je naam ingevuld in Google. Jouw LinkedIn profiel + foto zal in de bovenste zoekresultaten naar voren komen. Verplaats je eens in die mogelijke klant; klikt die door?

7 tips voor jouw LinkedIn profiel

Handsonsocialmedia

In dit artikel geeft ik je tips om je LinkedIn profiel te verbeteren zodat jij er potentiële klanten mee aantrekt.

1. Profielfoto

Kijk eens naar je foto; is dit een foto die jou als coach of therapeut recht doet? Ben je herkenbaar? Het is belangrijk dat je een goede, professionele foto gebruikt. Een foto waarop vriendelijk lacht. Mensen willen met jou in contact komen dus gebruik niet je logo of een foto waar je samen met je familie op staat. Laat jezelf zien!

2.  Kopregel

Dit is de regel naast je profielfoto. Staat daar je beroep? Of staat daar wie je helpt en wat het resultaat daarvan is voor hen? Maak een mini pitch van deze regel en je valt direct op!

3. Samenvatting

In de samenvatting beschrijf je uitgebreid wie je doelgroep is. Je legt uit waarmee je ze helpt, stel hun probleem centraal. Vervolgens geef je aan welke oplossing jij te bieden hebt en wat het resultaat voor hen is.

4. Ervaring

Onder het kopje ervaring schrijf je relevante werkervaringen op. Je hoeft niet, als in een cv, dertig jaar terug te gaan en alles op te sommen. Voor jouw klanten is jouw ervaring als coach en therapeut interessant. En wellicht dienstbetrekkingen die daar logischer wijze aan vooraf gingen.

5. Opleiding en cursussenhandsonsocialmedia

Bedenk ook hier dat je er geen cv van maakt. Je bent ondernemer en je noemt daarom de opleidingen en cursussen die betrekking hebben op jouw bedrijf. Of je in het verleden een diploma hebt gehaald op de middelbare school is voor je potentiële klanten echt niet belangrijk.

6. Groepen

Wordt lid van groepen waarvan je weet dat jouw (mogelijke) klanten daar aanwezig zijn. Geef antwoord op vragen, ga met ze in verbinding maar promoot jezelf niet. Het gaat er om dat je werkt aan je expert status.

Als je bovenstaande tips verwerkt in je profiel zal dit voor je gaan werken. En het hoeft echt niet in 1 keer goed. Pas een en ander aan en kom na een paar dagen weer terug op LinkedIn en lees wat je hebt geschreven. Verbeter wat je niet bevalt en laat het dan weer even met rust.

En tip nummer 7

Die laat ik graag open voor jou om te geven. Heb jij een tip waarvan je weet dat anderen daarvan kunnen profiteren? Deel deze dan hieronder.

Zullen we contact houden?

Ontdek Facebook updates, marketingtips en meer op mijn Facebookpagina.
Bekijk mijn foto’s mét Instagragram tips op mijn Instagram.
Twitter mee en lees al mijn marketingtips en tricks op Twitter.
Link met mij op LinkedIn.
Bekijk mijn leerzame video’s op Vimeo.

...nog meer interessante Blogs:

Laat een bericht achter of stel een vraag: