Hoe vaak moet je posten op Instagram voor het beste bereik?
Elke dag posten is niet nodig op Instagram, soms zelf nadelig. In dit artikel leg ik je uit wat de ideale frequentie is.
Elke dag posten is niet nodig op Instagram, soms zelf nadelig. In dit artikel leg ik je uit wat de ideale frequentie is.
Een nieuw social media platform; iets voor jou?
Najaarsreflectie; haal het beste uit je Instagram-strategie
Ontdek hoe je je dilemma 'wat zet ik in mijn berichten' oplost zodat je optimaal en moeiteloos zichtbaar bent.
Het is mogelijk 5 links in je Instagram profiel te plaatsen. Welke de strategisch gezien de juiste zijn, leg ik je in dit artikel uit.
Een weggever voor je potentiële klanten maken heeft vele voordelen. In dit artikel heb ik de belangrijkste voordelen op een rij gezet.
De beste link in je social media berichten is naar een weggever. Die zorgt er voor dat je op termijn meer fijne klanten krijgt.
De top 10 meest gemaakte social media missers, gemaakt door ondernemers. Lees wat jij kunt doen om ze te vermijden.
Een blog als inspiratiebron voor social media berichten. In dit artikel leg ik je uit hoe dat in zijn werk gaat.
Hoe je je zichtbaarheid en bereik op Instagram en Facebook op peil houdt tijdens en na je vakantie.
Hoe je nep accounts op Instagram herkent in 5 stappen en hoe je deze accounts blokkeert om er geen last meer van te hebben.
Hoe je je zichtbaarheid en bereik op Instagram en Facebook op peil houdt tijdens en na je vakantie.
Wat de 3 tijdlijnen van Instagram inhouden voor jou als ondernemer. Hoe je kiest en waarom.
Hoe je met de nieuwe functie van Instagram je beveiliging van je account optimaliseert en hoe je weer toegang krijgt als je account is gehackt.
Klikbare links in Instagram Verhalen, die zorgen voor meer verkeer naar je website. Hoe je ze plaatst en waar je daarbij op moet letten, lees je in dit artikel.
Artikel over hoe je Instagram Verhalen bundelt in Hoogtepunten. Hierdoor zijn je Verhalen te zien, zelfs nadat je Verhaal na 24 uur is verdwenen.
Artikel over hoe je Instagram Verhalen bundelt in Hoogtepunten. Hierdoor zijn je Verhalen te zien, zelfs nadat je Verhaal na 24 uur is verdwenen.
Artikel over hoe je Instagram Verhalen bundelt in Hoogtepunten. Hierdoor zijn je Verhalen te zien, zelfs nadat je Verhaal na 24 uur is verdwenen.
Artikel over hoe je hoger in de zoekresultaten van Instagram komt.
Inplannen van Verhalen op Instagram. Stap voor stap uitleg over en de voordelen van inplannen voor drukke ondernemers.
Inplannen van Verhalen op Instagram. Stap voor stap uitleg over en de voordelen van inplannen voor drukke ondernemers.
Hoe je Gidsen van Instagram gebruikt om je tips, locaties en producten in het zonnetje te zetten als ondernemer.
De beste strategie om meer resultaat te zien van je Instagram marketing. De nuchtere waarheid over meer bereik en klanten krijgen.
De beste weggever is kort en krachtig en je trekt hiermee ideale klanten aan. In dit artikel lees je waar jouw weggever over gaat.
Wat is het beste tijdstip om je Instagram berichten te plaatsen? Je wilt namelijk dat je volgers je berichten zien en er op reageren. In dit artikel leg ik je uit wat voor jou het beste tijdstip is voor het grootste bereik.
Instagram foto's kunnen met bepaalde filters op meer hartjes rekenen. Per onderwerp is dat verschillend. Voedsel, kleding en natuur hebben allemaal hun eigen favoriete filter volgens Instagram gebruikers. In dit artikel vertel ik welke dat zijn.
Meer zichtbaarheid en klanten door selfies. De gedachte hier achter en tips voor het maken van de perfecte selfie lees je in dit artikel.
Door de limieten van Instagram te weten voorkom je dat je je account niet meer kunt gebruiken. Lees onder andere over hoeveel hashtags je kunt gebruiken, hoeveel accounts je kunt volgen en hartjes per uur mag uitdelen.
Hoe je Reels gebruikt op Instagram: een stap voor stap uitleg.
Hoe je je Instagram Stories kunt verbeteren zodat je een groter bereik hebt.
Hoe vaak en en regelmatig je post heeft grote invloed op je succes met. Waarom dit zo is leg ik in dit artikel precies uit.
Hashtags worden te pas en te onpas gebruikt. In dit artikel leg ik je uit hoe je ze gebruikt als ondernemer zodat het je zichtbaarheid en betrokkenheid met potentiële klanten oplevert.
Een webinar is een geweldige manier om kennis over te dragen, mensen te helpen én je omzet te laten stijgen. Nog meer redenen voor het geven van een webinar lees je in dit artikel.
Een webinar is een geweldige manier om kennis over te dragen, mensen te helpen én je omzet te laten stijgen. Nog meer redenen voor het geven van een webinar lees je in dit artikel.
Waarom zou je een specifieke doelgroep kiezen voor je marketing als je 'iedereen' kunt helpen met je producten of diensten?
Waarom zou je een specifieke doelgroep kiezen voor je marketing als je 'iedereen' kunt helpen met je producten of diensten?
Waarom zou je een specifieke doelgroep kiezen voor je marketing als je 'iedereen' kunt helpen met je producten of diensten?
Wat is een marketing funnel eigenlijk en hoe gebruik je die in jouw bedrijf. In dit artikel leg ik het je stap voor stap uit.
Professionele foto's van jouzelf op je website en social media helpen je bedrijf te groeien. Hoe je een fotoshoot aanpakt leg ik je in dit artikel uit.
De nieuwsmedia 'koppen' graag over social media trends die je doen opschrikken. Maar kloppen ze ook? Is het nodig je marketingstrategie aan te passen? In dit artikel geef ik je het antwoord.
De nieuwsmedia 'koppen' graag over social media trends die je doen opschrikken. Maar kloppen ze ook? Is het nodig je marketingstrategie aan te passen? In dit artikel geef ik je het antwoord.
Instagram volgers waar je niet op zit te wachten, mannen die je in privé-berichten sturen. Hoe kom je er aan en hoe kom je er af? En hoe kom je aan relevante volgers, potentiële klanten? In dit artikel leg ik het je uit.
Instagram Stories zijn super waardevol voor ondernemers. Om de betrokkenheid met je bedrijf te vergroten en meer volgers te krijgen. In dit artikel leg ik je uit hoe je dat werkt.
LinkedIn is waardevol voor ondernemers. Dat je er alleen actief bent als je op zoek bent naar een anderen baan is inmiddels achterhaald.
Het algoritme van Facebook bepaalt welke berichten aan je volgers worden getoond. Waarom dit wordt gedaan en aan welke berichten ze prioriteit geven lees je in dit artikel.
Met welke foto's trek je Facebook-volgers aan? Met een fantastische foto alleen ben je er niet. Gebruik deze tips om je Facebook bereik te vergroten.
Waar doe je als ondernemer goed aan om je op te focussen in 2019 als we kijken naar Facebook marketing. Je leest hier de trends en hoe je hier mee aan de slag kunt.
De nieuwe aanbevelingen van Facebook vervangen het sterrensysteem. Lees hier hoe je ze optimaal inzet om beter gevonden te worden en daardoor nieuwe klanten aantrekt.
Maak van 2019 je beste jaar ooit door nu al je doelen te bepalen. In dit artikel laat ik je zien hoe ik dat zelf doe en jaar na jaar mijn doelen ook daadwerkelijk haal.
Vergroot je zichtbaarheid en bereik op Facebook en Instagram tijdens de feestdagen met de deze onmisbare checklist voor social media berichten.
Instagram naamtag voor meer volgers. Uitleg over hoe je de naamtag op Instagram in gebruik neemt en hoe het je helpt aan meer volgers. Zonder zoeken.
Woorden zijn ongelooflijk belangrijk en de kleinste variant kan al een groot verschil maken in hoe iets overkomt. Elke ondernemer die iets online zet kan de plank een keer misslaan, dat is niet meer dan menselijk. Maar er zijn van die woorden die je liever uit je vocabulaire schrapt. In ieder geval online.
Wat is er dan allemaal bijgekomen of veranderd op Instagram? Ik leg het je uit! In dit artikel zet ik op een rij wat jij direct kunt gebruiken in jouw onderneming zodat je weer helemaal ‘bij’ bent:
Een nieuw algoritme voor Instagram. Hoe het werkt en wat jij kunt doen om zo zichtbaar mogelijk te zijn lees je hier.
De zomer zit vol boordevol kansen voor ondernemers. Denk aan meer online zichtbaarheid, meer betrokkenheid en klanten. Met deze 5 social media marketingtips maak je optimaal gebruik van het seizoen terwijl je zelf ook lekker kunt ontspannen.
Voorkom dat onbekenden jouw account gebruiken om ongewenste (reclame)berichten te versturen naar je volgers! In dit artikel leg ik je precies uit hoe je je Instagram account beveiligd met de tweestapsverificatie.
Consumenten steken meer dan ooit tijd in online onderzoek voordat ze iets kopen. En als jij als ondernemer bereid bent om tijd te steken in het schrijven van waardevolle informatie voor deze potentiële klanten zul je daar de resultaten van zien. In dit artikel laat ik zien hoe een content kalender je hier bij helpt.
Een Instagram galerij die een afspiegeling is van je onderneming. Een stijl die mensen herkennen. Dát is wat je graag wilt als ondernemer op Instagram. In dit artikel zal ik je vertellen hoe je dat bereikt.
Facebook gaat zich meer en meer focussen op contact tussen mensen en ze hebben groot gelijk. Facebookgroepen zijn hier uitstekend geschikt voor. Een biljoen mensen wereldwijd zijn inmiddels lid van een Facebookgroep. Ik heb zelf meerdere Facebookgroepen. Voor mensen die mijn kennismakingsproducten hebben gedownload en mij nog niet kennen én voor de mensen die mijn trainingen en cursussen volgen. En ik vind het geweldig! Hieronder lees je waarom ik er zo’n fan van ben en waar je rekening mee [...]
Instagram marketing gaat in 2018 een grote rol spelen voor veel ondernemers. Het platform wordt professioneler en er komen nieuwe ‘features’ bij. Ben je al gestart of twijfel je over Instagram marketing? Het is nu de tijd om in te stappen of door te zetten, je leest hier waarom. Als je wel een account hebt […]
Het begint half november altijd te kriebelen. Er hangt iets in de lucht. De eerste berichten over de feestdagen & marketing beginnen binnen te druppelen. Facebook begint wekelijks te laten zien hoe je met beeld meer mensen bereikt en uiteindelijk kan ik er niet meer omheen. Alles draait om sfeer, licht, warmte en samenzijn, óók bij online marketing. En juist omdat er in deze feestelijke periode meer mensen online zijn én vaker aankopen doen, is het een geweldige kans om jezelf én je [...]
Een profiel schrijven voor Instagram lijkt simpel maar het tegendeel is waar! Onderzoek heeft laten zien dat online bezoekers in een fractie van een seconde een mening over je account vormen. Als je Instagram zakelijk gebruikt is het daarom echt belangrijk dat je een goede eerste indruk maakt. 7 tips voor een geweldige bio Hieronder vind […]
“Niet doen, stoppen! Vandaag nog!” Dit is mijn reactie als ik sommige social mediaprofielen zie. En als ik die ondernemer hiermee confronteer is deze soms ‘not amused’. Dit is voor jou als je je persoonlijke profielen inzet voor je bedrijf. En dan bedoel ik niet dat je zo nu en dan een bericht op je […]
Heb jij wel eens gehoord van #TBT? Het staat voor ThrowBack Thursday. Dit is als mensen foto’s van zichzelf uit het verleden plaatsen en terugblikken naar die tijd in hun leven. Het is een aardige manier om de selfies van nu af te wisselen met kiekjes uit de oude doos. En… iedereen vindt die oude foto’s geweldig 😉 En dat is fijn voor jou als ondernemer. Want je wilt graag een band opbouwen met je klanten, toch? Maar hoe vul je Throwback Thursday concreet in?
Er zijn gemiddeld 7 contactmomenten in een periode van maanden nodig voordat iemand een klant van je wordt. Wat die contactmomenten zijn en hoe je dit kunt stimuleren met social media marketing lees je in dit artikel.
Door niet systematisch aan je marketing te werken loop je inkomen mis. Maar lang niet iedereen beseft dat. In dit artikel laat ik je de symptomen van ad hoc marketing zien en de waarde van een social media marketing systeem.
Hoe zorg je er voor dat je volgers reageren op de foto’s die je deelt op Instagram? Want hoe meer engagement met jou en je product of dienst, hoe sneller mensen een klant van je worden. In dit artikel praktische tips...
Als ondernemer is het een hele uitdaging om je Facebookbericht bij je fans in hun tijdlijn te laten verschijnen. Is het juiste tijdstip van een bericht plaatsen dé oplossing? Je leest het in dit artikel.
Ondanks dat we steeds vaker én langer online zijn laten we onze online profielen versloffen. Oude e-mailadressen, verschillende of wazige profielfoto’s en zoals ik laatst bij mijzelf zag, een verouderde doelgroep. Ai! Net als in je huis, is het ook goed om regelmatig de bezem door je profielen te halen. Het kost je maar een paar minuten […]
Nieuwe lay-out voor LinkedIn Heb jij de nieuwe lay-out van LinkedIn al gezien op je computer? Bij mij verscheen de grote update afgelopen januari en ik begrijp uit de reacties van mijn klanten dat zij inmiddels ook de beschikking hebben over de nieuwe lay-out. Gesprekken staan centraal De reden van het herontwerp sinds de oprichting van het […]
Een Facebook-pagina beginnen is niet moeilijk. Bijna elke ondernemer die ik spreek heeft er tegenwoordig wel één. Maar dan ben je er nog niet. Je hebt natuurlijk fans of zoals ze tegenwoordig heten ‘vind-ik-leuks’ nodig. Hoe je aan die ‘vind-ik-leuks’ komt leg ik je in dit artikel uit.
Hoe meer volgers je hebt op Instagram hoe meer aandacht er is voor jouw onderneming onder potentiële klanten. In dit artikel geef ik je 5 waardevolle tips over meer volgers krijgt.
Veel vind-ik-leuks voor je Facebookpagina is fijn maar zorg dat het daar niet bij blijft. Die vind-ik-leuks zijn namelijk niet van jou maar van Facebook. Laat Facebook je helpen je e-maillijst te laten groeien. In dit artikel leg ik je uit hoe die strategie werkt.
Jouw verhaal doen als ondernemer op social media. In marketing termen noemen we het storytelling. In dit artikel vertel ik over de waarde van storytelling en geef ik je een voorbeeld zodat je dit zelf kunt toepassen in je marketing.
Stel je voor, je hebt per ongeluk jezelf als beheerder van je pagina verwijderd. Dat is zó gebeurd. Maar herstellen is een stuk lastiger. In dit artikel leg ik je uit hoe je snel weer toegang hebt.
Ondanks dat het gebruik onder jongeren daalt, blijft Twitter een heerlijk levendig, snel platform waar nieuws zich binnen seconden over de hele wereld verspreid. Een platform waarmee je als ondernemer veel mee bereikt als je het slim aanpakt. In dit blog leg ik je uit hoe het inplannen van tweets werkt en hoe je zorgt dat jij controle krijgt over de contacten die je opdoet.
Een lange link verkorten kan handig zijn. Maar hoe kom je er aan en waar gebruik je deze wel en niet? In dit artikel leg ik je uit hoe de korte, slimme Bitly werkt.
Om het vertrouwen van toekomstige klanten te winnen is het handig om ze laagdrempelig kennis met jou te laten maken. Hoe je dat doet leg ik in dit artikel uit. Met voorbeelden uit de praktijk.
Veel ondernemers laten niets meer van zich horen op Facebook in de vakantietijd. Dat is een gemiste kans want jouw klanten zijn in hun vakantie juíst vaker op social media te vinden. In dit artikel vind je mijn Facebooktips voor de vakantietijd.
'Uit het oog uit het hart' Ben je niet met vaste regelmaat zichtbaar op social media met je onderneming dan zijn je potentiële klanten je zó vergeten. Maar waar haal je steeds inspiratie vandaan? In dit artikel leg ik je uit hoe je snel input hebt voor je berichten.
Bekendheid, waardering en vertrouwen Ken jij het ‘know-like-trust’ principe? Dat vroeg ik een paar weken geleden aan de deelnemers van mijn webinar. Het werken aan je bekendheid, waardering en het vertrouwen bij je potentiële klanten volgens de nieuwe marketing. “Nee, ik heb er nog nooit eerder van gehoord” antwoordde 31% van de mensen. Dat zette […]
Wat is Instagram Instagram is het snelst groeiende social media platform in Nederland. Het speelt zich af via een app op je mobiele telefoon. Simpelweg komt het hierop neer: je downloadt de app, je maakt met je mobiel een fraaie foto en plaatst deze op Instagram en je volgers zien de foto en leren je […]
De content kalender is onmisbaar bij regelmatig zichtbaar zijn voor je potentiële klanten op social media. Wat het precies is en hoe je de kalender gebruikt leg ik je uit in dit artikel.
Om strategisch met Twitter te werken zijn je prestaties van je tweets belangrijk. Waar je die vindt en hoe je je tactiek vervolgens aanpast lees je in dit artikel.
Op Facebook kun je zien wie de fans van jouw zakelijke pagina zijn. Als het goed is komt dat overeen met de doelgroep die jij wilt bereiken. In dit artikel laat ik je zien hoe je dit controleert.
Waar krijg jij als ondernemer in 2016 op social media mee te maken? Wat vinden klanten meer en meer belangrijk? In dit artikel zet ik de social media trends op een rij.
Op sommige social media platforms laat je het wel uit je hoofd om 2 x dezelfde berichten te plaatsen. Twitter is een uitzondering. Waarom je daarom rustig je content kan herhalen leg ik je in dit artikel uit.
Als startend ondernemer kan het in het begin best spannend zijn om jezelf volop zichtbaar te maken op het internet. Maar er zijn nog meer drempels die belemmerend werken als we naar social media marketing kijken.
Tijd is kostbaar en we hebben er steeds minder van. Als ondernemer wil je daarom efficiënt werken, ook op Facebook. Hoe je dat doet leg ik je graag uit.
Je LinkedIn profiel wordt getoond in de hoogste zoekresultaten als iemand jou opzoekt in Google. In dit artikel geef ik je tips die je gebruikt om je profiel zó aan te passen dat je er klanten mee aantrekt.
Foto's zijn onmisbaar bij social media marketing. In dit artikel leg ik je uit hoe je aan geschikte foto's komt met het juiste formaat per platform.
Bijna iedere ondernemer heeft een Facebookpagina, maar niet iedereen weet die te vullen met berichten voor hun potentiële klanten. In dit artikel deel ik een video waarin ik 5 soorten berichten toelicht die je kunt gebruiken voor Facebookmarketing.
Wel of geen Twitter? In dit artikel leg ik de waarde van een Twitteraccount voor jouw onderneming uit als je het slim aanpakt.
Als zelfstandig coach of therapeut kan je je afvragen wat het nut is van een zakelijke Facebook pagina voor jouw praktijk. De antwoorden zijn simpel. Geen kosten Je kunt met een zakelijke Facebook pagina heel veel GRATIS aandacht voor jouw praktijk genereren. Je kunt jouw diensten uitleggen, zoveel en zo vaak als jij dat wilt. Met […]
'Content marketing' staat voor het delen van informatie op social media. Foto's, video's en tekst. In dit artikel leg ik je uit wat de waarde van content marketing is voor jou als ondernemer.
Dit blog is voor de vrouwelijke ondernemer van 40+ die worstelt met social media marketing. Ik nodig je uit om te vertellen waar jij precies tegenaan loopt zodat ik je hierbij kan helpen.